Valul derizoriu

Am trecut azi prin mintea unui sinucigaș...și am simțit o durere sfâșietoare și mârâitul unui suflet îndârjit și turbat împotriva vieții.
 Peisajul uman al civilizaÈ›iei moderne începuse să-È™i piardă din culoare, din miros, din miÈ™care. Nimic nu mai primea valoare în ochii nemiloÈ™i ai minÈ›ii încolÈ›ite...SimÈ›eai cum fiecare părticică din corp se derula încet, se dezlipea È™i se dezmembra uÈ™or, căzând într-un ritm ordonat È™i dureros înspre centrul fiinÈ›ei- inima. Dintr-odată erai conÈ™tient de corpul tău care te strângea ca o cutie decupată doar la ochi. Prin capul solicitat de zmogotele infernale ale durerilor ce începuseră să urle toate odată, îți treceau toate câte se întâmplasera în decursul celor câteva zile. Un È™ir de evenimente normale îți înfățiÈ™a acum degradarea treptată care pusese stăpânire totală pe tine prin această ultimă rabufnire... «Nu există o continuare, n-am unde să întorc, ce e făcut, È›eapăn rămâne...Și atunci? Bun, continui, dar cât pot merge fără să È™tiu unde? Fără să È™tiu dacă pot sau am dreptul să mai încerc? Fără să È™tiu că nu aÈ™a ar trebuii să fie È™i că mai este un alt drum, fie nu drum, măcar potecă? Dar unde să merg când eu sunt în mijlocul unui deÈ™ert infinit de plat È™i nivelat ? De ce să continui când lovitură dupa lovitură mi se demostrează că NU È™i atât ? Un NU chiar È™i atunci când  fata morgana schiÈ›eaza un DA miÈ™elesc...
« Eu È™tiu că e ceva dincolo de asta, că acum nu văd limpede ce-i dincolo de bariera care-mi limitează È™i îngustează atât de mult viitorul dorit È™i planificat...Știu că doar parcurgând drumul ăsta sufocant È™i imposibil voi apuca la sfârÈ™it să-mi întorc privirea È™i într-adevar să spun că da...aÈ™a trebuia să fie, aÈ™a a È™i fost să fie! Dar acum nu pot, zidul e prea impunător È™i-mi pare că de fiecare dată când încerc să mă apropii să-l escaladez, începe să se aplece înspre mine zgomotos...ÃŽntrega ființă mi se contractează È™i se strânge, tremură la gândul unui loc strâmt È™i claustrofobic, la gândul unui întuneric mat È™i gros...Spun nu pot È™i încep să mă conving din ce în ce mai mult de asta. Din colÈ›ul cel mai sumbru răsare cel mai absurd È™i eliberator gând...O apă curgătoare... Mergi pe marginea ei È™i începi din nou procesul în care tu eÈ™ti vinovatul iar judecătorul eÈ™ti tot tu, juraÈ›ii însă sunt toÈ›i cei care vor vedea în eÈ™ecul tău absoluta ta vină È™i ruină...Avocatul apărarii lipseÈ™te, eÈ™ti mult prea convins că vinovăția îți aparÈ›ine È™i trebuie să È›i-o asumi, tu eÈ™ti cauza problemei, problema în sine, dar È™i soluÈ›ia...Apogeul se apropie cu paÈ™i grăbiÈ›i anunțând finalul...ÃŽnainte de asta însă, intri în ochiul furtunii, unde-i liniÈ™te È™i ordine. Toate vocile din tine încetează È™i pleacă iar tu te aÈ™ezi pe marginea aceleiaÈ™i ape...Răspunsurile vin încet, câteodata prea tarziu, dar acum îți sosesc la timp È™i luminează disperarea ce plânge ca un copil abandonat într-un colÈ› bântuit de cele mai negre viziuni. Ai lăsat furtuna să se desfășoare cum a È™tiut mai bine È™i ai rezistat, È›inându-te de nimic, ai trecut prin ea È™i nu te-ai lăsat dus de ea. Iar acum, din hăul sufletului vin alarmant cuvintele adevărului rănit în orgoliu: «Nu...nu ai fi făcut-o, È›i-ar fi fost mult prea ruÈ™ine de El. Soarele răsare mereu, indiferent dacă furtuna face ravagii noaptea, soarele răsare chiar È™i cu luna pe cer...»
E ciudat cum simple È™i insignifiante cuvinte, spuse în glumă, dar cu o intenÈ›ie vădită de a accentua gravitatea unei probleme minuscule în comparaÈ›ie cu multe altele, te pot aduce în starea de a face un lucru atât de neînchipuit până atunci. «Vai de mine, nu È™tiu ce m-aÈ™ face dacă...sau dacă...păi eu m-aÈ™ arunca de la balcon, sau de pe bloc» sau «Eu nu È™tiu ce aÈ™ face în locul lui, cred că m-aÈ™ azvârlii pe fereastră...» sau chiar « Pfoai !!! Decât să fac asta/să suport asta mai bine mă arunc în faÈ›a trenului!!!». Fie că sunt spuse doar pentru a amuza sau pentru a accentua un contrast, cuvintele plutesc în derivă prin lume iar în subconÈ™tientul vulnerabil al omului există puterea necesară pentru a le materializa în realitate, sau măcar pentru a încerca. Nu trebuie decât puÈ›ină disperare, sugrumare È™i afundare în meleagurile mlăștinoase ale neÈ™ansei. Știu, e greu, mai ales când nu È™tii ce e dincolo È™i cât durează durerea care-È›i istoveÈ™te speranÈ›a, îți mulitează credinÈ›a È™i încrederea. Dar disperarea nu e soluÈ›ia finală, TREBUIE să È™ti mereu că nu e...IeÈ™i din cochilia ta È™i priveÈ™te lumea cu toate ale ei, agață-te de ea cu disperarea cu care ai fi vrut să pui capăt universului tău! ÃŽncălzeÈ™te sufletul rece al clipelor dezdănăjduite!

Comentarii

Postări populare