Zglobie

Trec clipele în veselie, vuietul lor cocoșează timpanul.
Mă ghemui la baza crimelor goale,
Ce simple, se cațără-n cuiul minții aplecate.
Un nor de ceață se-nvârte satelit pe lângă cap,
Un nor de gânduri fură privirea și o îngroapă în sec.
N-ai ce vedea dincolo de lumea ta,
De lumea închegată într-un cub de ceață…
Și sterg de zor parbrizul minții îmbătrânite cu baston…
Și reușesc de mor puțin câte puțin,
Căci nimic nu-i mai incapabil de urmărit,
Decât amețeala lungilor memorii zidite prin sertare.
Le pipăi cu disperarea orbului ce vrea să guste din culori,
Mă amuz când văd ce repede le-am împachetat
Și le-am sufocat în dulapul din cociaba copilăriei.
Și doar o zgură de ființă fiind, încercam să le mutilez…
Acum îmi plimb mâinile prin ele și încerc să-aprind
Cenușa mult prea supărată și înfumurată.
Doar știu, cu ea îmi colorez mirosul vremurilor
Ce-s prea pline de ceața prinsă-n curba minții mele.
Acum, când cenușa mea-i lichidă și ceața din gânduri mă doare,
Știu că mâine, doar mâine….numai mâine
O iau de la început…

Comentarii

Postări populare