Un alt maine pentru azi



E liniste acum, am si eu cateva zile sa-mi cuget cum trebuie sufletul. Unii oameni vin in lumea asta intesati pe dinauntru cu povesti. Fatalitatea le cere sa lase o dara larga si lunga de istorisiri, sa-si curga putin din sine pe acest pamant arid. Eu m-am nascut golita si sfrijita, cu nimic de zis dar cu o sumedenie de ascultat, cu o gura mica pusa pe tacut, cu niste ochi banali, cascati si foarte insetati. Mereu pe fuga, pironita intr-un trecut comun fara curaj in desaga, fara desaga de fapt, cu ganduri infometate dar putrede. O scuza patetica de copil incapabil sa mearga cu propriile talpi prin pietrele drumului inchinat inaintea sa cu atata efort. Probabil nu voi afla niciodata cine mi-a fost dat sa fiu, sau daca vreodata am contat cu ceva in propiul destin imprecis, e straniu sa incerci sa traiesti viata ca o carcasa a cuiva, sa te simti mereu in chirie, niciodata proprietara…eu traiam in gazda…in propria-mi existenta sura. Voiam cu atata disperare amara sa ma despoi de tot si de toate, sa fiu goala si fara ecouri straine, fara petece intr-o viata asa zdrentuita. Mi se parea ca trag dupa mine saci intregi de pietre ce nu-mi apartin, dar de care tin cu draga inima, caci sunt singurele care-mi asigura o umbra pe pamant. Vreau o tinta, dar nu doar de dragul destinatiei, vreau un scop sa-l tin paravan, sa ma apere de mine si de rautatile mele interioare, m-am convertit in cel mai aprig dusman si nu gasesc unelte sa-mi devin un ucigas propice. As vrea sa-mi omor fastaceala si lipsa de vlaga in decizii, sa-mi palmuiesc increderea care seaman c-o baba zbarcita, inmiresmata in tutun de proasta calitate. Privesc si nu de putine ori ma intreb de ce am eu ochi daca insist sa ma orbesc? Ochii ti-s de prisos atunci cand mintea ta e oarba. Am impresia ca stau ca o naluca in fata unui destin mat, fara luciu, fara figura, fara o umbra macar, doar umbra semnaleaza o plenitate, un spatiu ocupat, un aer incarcat in materialitate, un ceva cat de mic care-si gaseste un loc chiar si-n vid. Numai eu stau si privesc perdeaua neagra, opaca, obtuza a viitorului ce nu-l mai tin minte de nu stiu cand. Si ce pacat, Doamne ce pacat, cand altii n-au dreptul nici la dubiile mele nici la scancetele mele incovoiate. Dar poate-ntr-o zi candva, voi ajunge si eu din urma planurile pe care Dumnezeu le are pentru mine.

Postări populare